El Bileği Artroskopisi

El bileği artroskopisi, el bileğinde oluşan eklem hastalıklarında uygulanan cerrahi bir yöntemdir. Bağ, eklem kapsülü ve kemikler ile çevrili el bileğimiz karmaşık bir yapıya sahiptir. Travma, yanlış kullanmaya bağlı olarak el bileğinde çeşitli hastalıklar oluşur. Özellikle eklem içi oluşan sorunların tedavisi artroskopi ile yüz güldürücü sonuçlar vermektedir.

Yıllardır diz, omuz, dirsek kalça ve ayak bileği için kullanılan bu yöntemde açılan küçük kesi içerisinde tedavi amaçlı büyük aletler kullanılır. Tıp dünyasında kullanılan teknoloji ilerledikçe kamera ve cihazların boyutu küçüldü. Günümüzde artık artroskopi el bileği hastalıklarının tedavisinde de kullanılmaya başladı.

El bileği artroskopisi, ameliyat edilen bölgedeki sağlıklı dokulara zarar vermeden yalnızca eklem içine müdahale edilmesine yardımcı olan cerrahi yöntemdir. Steril koşullarda ve alanında uzman doktorlar tarafından yapılması gereken el bileği artroskopisinde hasta koltukaltından lokal anestezi ile uyuşturulur. Hastanın el bileği eklem araları açılır ve kamera ile cerrahi aletlerin gireceği küçük 2 veya 3 adet kesi açılır. Eklem içine gönderilen mikro kameralar yardımıyla ile hastalıklı bölge görüntülenir ve işlem tamamlanır.

Artroskopik işlem sırasında hastada az hasar oluşturulduğu için daha az ağrı duyar ve bir gün gözlendikten sonra hasta taburcu edilir. Yapılan işlem süresine göre hasta ortalama 4 – 6 hafta sonrasında günlük hayatına geri dönebilir.

El Bileği Artroskopisi ile Tedavi Edilen Hastalıklar

• El bileği menisküs ve diğer bağ yırtıkları
  • El bileği eklem yüzey bozuklukları
  • El bileği eklem içi kırıkları
  • Eklem kıkırdak hastalıkları
  • Eklem içindeki özel kıkırdak yastıkçığının düzeltilmesi

Artroskopik Cerrahinin Avantajları

• Hastaneden kısa sürede taburcu olunur.
  • Az hasar oluştuğu için hasta, yoğun bir ağrı hissetmez.
  • Enfeksiyon riski açık cerrahiye göre daha azdır.
  • İyileşme süreci hızlıdır.
  • Etrafındaki sağlıklı dokular zarar görmez.

Randevu için TIKLAYIN!