KALÇA ÇIKIĞI

Kalça kemiğinin leğen kemiğindeki bağlantı yuvasından çıkması kalça çıkığı olarak adlandırılır. Kalça çıkığı yetişkinlerde travmaya bağlı oluşurken, yenidoğan bebeklerde ise gelişim süreci ve yanlış bezleme, kundaklama gibi hatalı davranışların sonucu görülür.

Sıklıkla motor kullanan kişilerin yaşadığı kazaya bağlı oluşan kalça çıkığı ileri yaş hastalarda da düşmesi gibi nedenlere bağlı oluşabilir. Kalça çıkığı olan bacak boyunun diğer bacağa göre daha kısa olması en belirgin özelliklerdendir. Ancak bazı durumlarda travmanın oluşma şekline bağlı olarak çıkık, ön tarafa doğru olabilir. Bu durumda ise bacak boyu diğer bacağa göre daha uzun olabilir. Kasık bölgesinde yaşanan ağrı ile birlikte, adım atma sırasında yaşanan zorluk ve aksama da kalça çıkığının belirtilerindendir.

Kalça çıkığı problemi yaşayan kişiler, oluşan belirtileri önemsemeyebilir ve doktora gitmeyebilir. Bu durumda tedavi edilmeyen kalça çıkığı, hastanın yaşadığı ağrının daha artmasına ve sinir yaralanması ile his kaybı oluşur. Kalça çıkığından şüphelenen kişilerin en kısa sürede alanında uzman bir ortopedi doktoruna giderek muayene olması gerekir.

Yetişkinlerde oluşan kalça çıkığı probleminde hastanın ağrıları hafifletilir ve ayak boylarının eşitlenmesi için ortopedik ayakkabı önerilir. Öte yandan kalça çıkığı hastalığında eklem protezi cerrahisi ile hastanın kalça eklemi değiştirilir. Genel anestezi altında yapılan işlem sırasında hastanın bacak boyları da eşitlenir. Ameliyat sonrasında hastanın 45 – 60 gün süre boyunca yürüteç ile yürütülmesi ve fizik tedavi uygulamaları ile bacağının güçlendirilmesi gerekir.

Sorunuz mu var? WhatsApp ile yazın