Tırnak Batması ve Tedavisi

Tırnak Batması Nedenleri

Tırnak batması daha çok ayak baş parmak iç tarafında görülen, tırnağın kenarının yumuşak doku içine batarak ağrı ve enfeksiyona yol açtığı rahatsız edici durumdur. Tırnak ve tırnak yatağı uyumsuzluğu olan kişilerde; dar ayakkabı giymek, tırnakların yanlış ve kısa olarak kesilmesi, agresif pedikür uygulamaları gibi durumlar sonrasında gelişebilir. Şeker hastalığı, damar ve dolaşım yetmezliği olan hastalarda ilerleyici yara sorunlarına yol açabileceği için önemlidir.

Tırnak Batması Belirtileri ve Tedavisi

Belirtileri tırnağın battığı doku etrafında şişlik ,kızarıklık ve ağrıdır. Hastalığın başlangıç evrelerinde  rahatsızlığa sebep olan durumlar ortadan kaldırılırsa ilerlemeden iyileşebilir. Bunun için yapılması gerekenler ;geniş ve rahat ayakkabılar giymek, ayağın nemli kalmamasına dikkat etmek, sporcu çorapları gibi ayağın terini dışarı atabilen çoraplar giymek, ayakların şişmesine yol açabilecek şekilde fazlaca ayakta kalmamak olarak sayılabilir.

Tırnağın battığı kısımda oluşan ödem ve kızarıklık her zaman enfeksiyon oluşumuna işaret etmez. Hastalar genellikle oluşan bu yara reaksiyonunu enfeksiyon olarak değerlendirerek baticon ile pansuman yapar ve çoğu zaman yarayı daha kötü hale getirerek doktora başvurur. Pansumanın uygun şekilde yapılması ve yara bakımın düzgün olması enfeksiyon oluşumunun önlenmesinde önemlidir. İyi ve düzgün yapılan yara bakımı ile tırnak batığı antibiyotik kullanılmasına gerek kalmadan takip edilebilir.

Tırnak Batması’nın Cerrahi Tedavisi

Tırnak batığının cerrahi tedavisi lokal anestezi ile yapılan ve nispeten küçük bir müdahaledir.Ayağın steril arıtım ve örtümünü takiben lokal anestezi ile uygulanılır. Hastaların müdahale öncesinde en çok çekindikleri lokal anestezi uygulama safhasıdır. Anestezik ilaç enjeksiyonunun parmağa giden sinirlerdeki iletimi  bloke edecek şekilde ve lokalizasyonda yapılması ağrısız cerrahi tedavi için önemlidir. Sinir bloğu için uygulanılacak ilaç öncesinde daha küçük (insülin iğnesi gibi )iğnelerle enjeksiyon bölgesinin uyuşturulması anestezi uygulamasını da ağrısız hale getirir.Böylece hastalar sadece en küçük insülin iğnesinin girişini hisseder ve ağrısız tedavi olabilirler.

Anestezi uygulaması sonrasındaki safha parmağa turnike uygulanılmasıdır. Operasyon sırasındaki kanamayı durdurmak ve doktorun daha rahat çalışabilmesini sağlamak için uygulanılır. Turnike uygulanıldıktan sonra tırnağın batık olan kısmı altındaki tırnak yatağı ile birlikte balık ağzı tarzında kısmi olarak çıkartılır.Tırnak batığı olan tarafta kısmi olarak çıkartılan tırnak yatağının iyi temizlenilmesi hastalığın tekrar etmesinin önlenilmesinde önemlidir.Bunun için tırnak yatağı küret denilen aletlerle kazınır. Ameliyat bölgesinin steril su ile yıkanılmasını takiben sağlam olan tırnak kenarı tırnak yanı cilt dokusuna dikilir.Bu dikiş işleminin cilt dokusunun tırnak altına alınacak teknikle yapılması ameliyatın başarı şansını artırır, tekrarlama riskini azaltır.Dikiş işlemi bitirildikten sonra turnike çıkartılır, steril su ile tekrar yıkama yapılır ve pansuman yapılır.Koruyucu antibiyotik ve ağrı kesici reçete edilerek hasta taburcu edilir.

Cerrahi Sonrası

Biz muayenehanemizde yaptığımız müdahalenin ertesi günü hastalarımızı pansuman değişimi için çağırıyoruz. Bu erken pansuman değişimi ,ameliyat bölgesindeki basıncı azalttığı için lokal anestezi etkisi ortadan kalktıktan sonra başlayan ağrının yönetilmesinde çok yardımcı oluyor.Operasyon sonrasındaki ilk üç gün mümkün olduğunca ameliyat bölgesi üzerine basılmamasını ve ayağın çok fazla sarkıtılmamasını öneriyoruz. Beşinci ve onuncu gün tekrar pansuman değişimi uygulayıp , on beşinci gün dikişleri alıyoruz.

Bu gönderiyi paylaş